.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كشف 715 كيلو مواد مخدر در گيلان

فرمانده انتظامي استان گيلان گفت: با توجه به سال همت مضاعف و كار مضاعف ماموران نيروي انتظامي استان گيلان در اولين ماه سال جاري 715 كيلو گرم مواد مخدر از انواع ترياك، كراك، حشيش و ... كشف كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار بهمن اميري مقدم فرمانده نيروي انتظامي استان گيلان در مصاحبه مطبوعاتي، مصرف مواد مخدر را به عنوان يكي از بحران هاي كشور دانست و اظهار داشت: مصرف انواع مواد مخدر يكي از بحران هايي است كه دامن¬گير كشور ما و ساير كشورها شده است.


وي افزود: به دليل اهميت خاص اين موضوع، پليس در اين راستا اقدامات ويژه¬اي را انجام داده و اين روند نيز با قوت و قدرت بيشتر ادامه دارد.
فرمانده انتظامي استان گيلان با بيان اينكه 92% توليد اين مواد توسط يك كشور همسايه انجام مي شود خاطر نشان كرد: اعتقاد پليس بر اين است در هر خانواده اي كه اعتياد وجود داشته باشد آرامش و امنيت وجود ندارد.


وي ادامه داد: اعتياد در كشور ايران بيشتر دامن گير افراد رده سني 18 تا 40 سال است كه جزو سنين فعال جامعه هستند.
به گفته سردار اميري مقدم امسال با نامگذاري به سال ‹‹ همت مضاعف و كار مضاعف›› به واسطه تلاش بسيار پليس 715 كيلوگرم از انواع مواد مخدر ترياك، كراك، و حشيش در مرز بين گيلان و مازندران كشف و ضبط شد.


وي افزود: 514 كيلو گرم از اين مواد ترياك، 70 كيلو گرم از نوع كراك و شيشه، و بقيه حشيش و ساير مواد بوده است.
فرمانده انتظامي استان گيلان با اشاره به متلاشي شدن دو باند مخوف قاچاق مواد مخدر در استان گيلان تصريح كرد: اين كشفيات طي دو عمليات از دو باند قاچاق كه يكي از آنها به صورت خانوادگي عمل مي¬كرد، ضبط شده است.


وي ادمه داد: كشفيات امسال نسبت به كشفيات سال گذشته تاكنون افزايش قابل توجهي داشته است.
سردار اميري مقدم با بيان اينكه پليس حتي در روزهاي تعطيل نيز مشغول مقابله و برخورد و انجام وظيفه است گفت: روزهاي تعطيل و تعطيلات فرصت خوبي براي توزيع قاچاقچيان مي باشد و باندهاي مواد مخدر كلاً در تعطيلات فعال ترند.


وي از دستگيري 893 قاچاقچي مواد مخدر نيز خبر داده و تأكيد كرد: خانوادها بايد مهارت نه گفتن را به فرزندان خود آموزش دهند، زيرا نه گفتن بهترين پيشگيري در مقابله با مواد مخدر است.
فرمانده انتظامي استان گيلان ادامه داد: وظيفه خانواده ها، مردم و تمام نهادهاي فرهنگي است كه در اين مورد متحد باشند و براي مبارزه با مواد مخدر اقدام كنند.


وي از انهدام يك لابراتوار بزرگ تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي (شيشه) خبر داد و گفت : طرح پاكسازي نقاط آلوده در استان از ابتداي سال در چندين نقطه آغاز شده است كه باعث دستگيري افراد توزيع و توليدكننده شده است.


اميري مقدم با بيان اينكه اجراي طرح پاكسازي ، امنيت خاطر و آرامش را براي ساكنان محلات به ارمغان مي آورد تصريح كرد : سال گذشته 13 هزار نفر از سنين فعال جامعه (18 تا 40 ساله) دستگير و به مراجع قضايي اعزام شدند.

وي ادامه داد : با توجه به محدوديت هاي كنترلي سخت و كشف و ضبط مواد مخدر در مرزها اين نوع از اقدامات كنترلي با شدت بيشتر در داخل كشور نيز صورت ميگيرد.
فرمانده انتظامي استان گيلان با اعلام اينكه در گيلان در حضور 50 هزار معتاد به مصرف انواع مواد مخدر (چه تفنني و چه دائمي) وجود دارد، گفت : اصل استفاده از مواد مخدر سنتي (ترياك، حشيش و ...) به مواد صنعتي (كراك، شيشه و ...) تغيير كرده است.


اين مقام مسئول افزود: نيروي انتظامي در بحث مقابله با مواد مخدر وظايفي بر عهده دارد ولي در بحث پيشگيري تمام نهادها و سازمان ها اعم از آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات اسلامي، صدا وسيما و ساير رسانه ها و ... و بويژه خانواده ها در برخورد و مقابله با اين پديده شوم وظيفه دارند.


اميري مقدم وضعيت گيلان را در برخورد و كشف مواد مخدر نسبت به استان هاي همجوار بسيار مطلوب دانست و گفت : قاچاقچيان و باندهاي مواد مخدر استان گيلان را به عنوان استان قرمز نامگذاري كرده اند.
فرمانده انتظامي استان گيلان افزود : خسارت جبران ناپذير از مصرف مواد مخدر صنعتي شايد هزار برابر مخرب تر از مواد مخدر سنتي باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.228 seconds.